Älä unohda pakkausta!

02.08.2017
Nicholas Nordström

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään tuotteesi kertoo? Kertooko se haluamaasi brändiviestiä vain onko se vain suojapakkaus, joka on pakollinen kuori itse tuotteelle? Toisinaan pakkauksen merkitys saattaa jäädä vähemmälle huomioille kaiken muun markkinointiviestinnän keskellä, mutta pakkaus ei ole vain yksisuuntainen viesti, joka kertoo tuotteen ominaisuuksista.

On sanomattakin selvää että brändillesi tärkeiden arvojen tulee näkyä kaikessa, mitä brändisi tekee. Tämä koskee kaikkia markkinointiviestinnän kontaktipisteitä, joissa kohderyhmäsi ovat tekemisissä brändisi kanssa. Juuri tästä syystä pakkauksen merkitystä viestintäkanavana ei saisi aliarvioida, sillä viime kädessä se on se ratkaiseva tekijä, joka saa asiakkaan valitsemaan sinun tuotteesi kilpailijoiden joukosta.

Me CheckPointissa uskomme että pakkaussuunnitteluun kannattaa panostaa, sillä pakkauksen muoto, materiaalivalinnat ja visuaalisuus ovat tärkeä osa brändiviestintääsi. Pakkaussuunnittelussa kannattaa olla myös rohkea sillä pienikin tuotepakkaus on merkittävä mediatila, jonka avulla brändisi erottuu tuotehyllyn muista brändeistä. Parhaimmillaan pakkaus on vuorovaikutteinen viestintäkanava, joka sitouttaa kohderyhmäsi brändiisi – aina lähietäisyydeltä.

Jos jäit pohtimaan pakkauksesi nykyistä viestiä, niin ole meihin yhteydessä ja pohditaan sille yhdessä uusi sanoma.

Nicholas Nordström
Nicholas on elintarviketeollisuuden ja kaupan alan asiantuntija. CheckPointin toimitusjohtajana hän tuo uusia ajatuksia muun muassa brändäämiseen ja pakkaussuunnitteluun.