Blogi

Kauko, Arto ja Jaakko – miehet CheckPointin takana

Kauko, Arto ja Jaakko – miehet CheckPointin takana

Apr 20 2018

CheckPointin syntytarinan ytimessä ovat kolme kaverusta: Kauko, Arto ja Jaakko. Miesten yhteinen työhistoria ulottuu aina 80-luvulle asti, jolloin Kauko ja Arto tutustuivat toisiinsa työskennellessään Grafojassa. Jaakko vuorostaan liittyi kaksikon seuraan kun Kauko perusti LitoScanin. Kauko sai idean CheckPointin perustamisesta, kun hän oli LitoScanin jälkeen siirtynyt konsultiksi. Itsenäinen ja toisinaan hieman…

Pekka Soini ja Timo Yli-Salomäki liittyvät CheckPointin hallitukseen

Pekka Soini ja Timo Yli-Salomäki liittyvät CheckPointin hallitukseen

Feb 14 2018

Kuvassa Timo Yli-Salomäki, Pekka Soini ja Nicholas Nordström CheckPoint vahvistaa entuudestaan laajaa markkinointiosaamistaan nimittämällä Pekka Soinin ja Timo Yli-Salomäen yrityksen hallitukseen. Liittyminen kovassa kasvussa ja vahvassa kehitysvaiheessa olevan CheckPointin hallitukseen tuntuu sekä media-alan että autoalan kokeneille osaajille luontaiselta ja mielekkäältä lisäykseltä heidän uralleen. Pekka Soini on yksi Suomen kokeneimmista mediajohtajista…

Case: Plantui Smart Garden™ pakkausuudistus

Case: Plantui Smart Garden™ pakkausuudistus

Jan 09 2018

Plantui Smart Garden™ Oma puutarha, josta saa terveelliset ja tuoreet yrtit sekä salaatit pimeän talven keskellä. Plantui Smart Garden™ on tyylikäs mullaton älypuutarha, joka mahdollistaa erilaisten yrttien ja salaattien kasvattamisen vuodenajasta riippuen automaattisen prosessin avulla. Plantui.com Plantuilla oli tarve uudistaa tuotteiden pakkausilmettä, joiden visuaalisuudessa haluttiin huomioida niin kotimaisten kuin kansainvälisten…

10 vuotta harmaantumatonta brändiä

10 vuotta harmaantumatonta brändiä

Dec 11 2017

Vuonna 2007 kolme rohkeaa kaverusta päättivät perustaa CheckPoint Production nimisen yrityksen. Yritysnimi muodostui CheckPointin perusajatuksesta: CheckPoint toimii tarkistuspisteenä, jossa toteutuksen laatuun voi luottaa. Yrityslogossa kuvattiin nimen lisäksi kohdistuspiste, joka osoitti tuotannon tarkkuutta. Yritysilmeen alkuperäisiksi väreiksi valikoitui punainen ja siitä erottuva harmaa. 2010 suuntasimme eteenpäin ja uudistimme täysin punaharmaan logomme. Värimaailma…

Miten brändisi visualisoi tietoa?

Miten brändisi visualisoi tietoa?

Nov 27 2017

Miten valitset nykypäivän valtavasta tietomäärästä sen kohdan, joka on olennaista ja samalla puhuttelee parhaiten kohderyhmääsi? Tämän kysymyksen parissa olemme päivittäin, kun mietimme viestien sisältöä: tiedon tulisi olla mahdollisimman informatiivista, mutta samalla nopeasti sisäistettävää. Tiedon visualisoinnissa on ennen kaikkea kyse tiedon jakamisesta ja uusien asiayhteyksien muodostamisesta. Kun asiasisältö visualisoidaan onnistuneesti, se…

Värillä on väliä

Värillä on väliä

Oct 31 2017

Ei ole sattumaa, että CheckPointin brändiväri on vihreä. Yhdistämme vihreään sävyyn useita positiivisia ajatuksia, mutta se miten havaitsemme ja koemme kyseisen värin on kuitenkin yksilöllistä. Värien hahmottaminen on aistien määrittelemä ominaisuus ja tästä syystä näemme värit eri tavalla. Se, miten tulkitsemme värejä, pohjautuu vuorostaan omiin kokemuksiimme, muistoihimme ja kulttuuriseen taustaamme. Tästä…

Kestääkö brändisi ajan muutoksen?

Kestääkö brändisi ajan muutoksen?

Sep 04 2017

Oletko kuullut sanottavan: kun brändi on kerran luotu niin kaikki on hyvin? Tähän ei kuitenkaan kannata turvautua, sillä nykypäivänä huomion saaminen ja erottuminen massasta on koko ajan vaikeampaa. Brändin visuaalisuuteen on syytä panostaa, sillä ihminen on oppinut huomaamaan vain sen, mikä häntä kiinnostaa. Toisinaan kannattaakin pysähtyä miettimään, onko brändi-ilmeesi edelleen…

Älä unohda pakkausta!

Älä unohda pakkausta!

Aug 02 2017

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään tuotteesi kertoo? Kertooko se haluamaasi brändiviestiä vain onko se vain suojapakkaus, joka on pakollinen kuori itse tuotteelle? Toisinaan pakkauksen merkitys saattaa jäädä vähemmälle huomioille kaiken muun markkinointiviestinnän keskellä, mutta pakkaus ei ole vain yksisuuntainen viesti, joka kertoo tuotteen ominaisuuksista. On sanomattakin selvää että brändillesi tärkeiden arvojen…