Tuotekuvaston uudistuksella lisää tehoa myyntiin
Haugen-Gruppen on yksi Pohjoismaiden suurimmista merkkielintarvikkeiden maahantuonti-, myynti- ja markkinointiyrityksistä, joka edustaa useita korkealaatuisia ja suosittuja kansainvälisiä tuotemerkkejä. Haugen-Gruppenin asiakaskunta koostuu elintarvikkeiden keskusliikkeistä, HoReCa:sta ja muista suurkeittiöasiakkaista, joiden tavoittamisessa ja viestinnässä tuotekuvastot ovat tärkeässä roolissa.
Haugen-Gruppenilla oli tarve uudistaa nykyinen tuotekuvasto tukemaan paremmin myyntiä. Etenkin kuvastojen rakennetta haluttiin päivittää toimivammaksi, jotta lopputulos on visuaalisesti näyttävämpi ja tuotesivujen tilankäyttö on optimoitu. Suunnittelimme ensin tuotesivujen rakenteen ja kansien ilmeen. Kuvastoon tuotiin herkullisia annoskuvia kanteen ja fiiliskuviksi. Käsittelimme tuotekuvat ja annoskuvat sekä pidimme huolen, että ne näyttivät erinomaisilta myös painetussa aineistossa.
Automaatiolla kustannustehokkuutta ja ajansäästöä
Kuvaston tuotesivuissa hyödynsimme tietojen siirrossa automaatiota, jonka myötä kaikki tiedot saatiin siirrettyä tehokkaasti suoraan kuvaston taittoaineistoon. Automaation avulla pystyimme tuomaan prosessiin ajansäästöä ja varmistimme, että tiedot siirtyivät virheettömästi. Lopuksi teimme kuvastoista myös digitaaliset julkaisuversiot, joiden avulla asiakas pystyi vähentämään painettujen kuvastojen tarvetta ja samalla kasvattaa kuvastojen käyttömahdollisuuksia osana muuta yritysviestintää.