Lähtökohta:
Meksikolaiseen makumaailmaan keskittynyt Indian – The Chief of Nacho kaipasi brändiuudistusta. Kuluttajatutkimukset olivat osoittaneet, että brändin olemassa oleva logo ei enää saanut yhtä hyvää vastakaikua kuin aiemmin. Brändi kaipasi muutenkin freesausta, jotta se puhuttelisi paremmin nuorempia kohderyhmiä.
Mitä teimme:
Keskustelimme asiakkaan kanssa miten kattavasti brändi muutetaan. Oli tärkeää, että uudistuksesta huolimatta kuluttajat tunnistaisivat ja löytäisivät uudet Indian tuotteet edelleen kauppojen hyllyiltä. Lähdimme rakentamaan Indianin uutta visuaalista identiteettiä, jossa haluttiin säilyttää olemassa oleva keltainen brändiväri, mutta samalla tuoda esiin myös syvyyttä. Freesasimme myös brändin tone of voicea ja kuvamaailmaa, joiden haluttiin korostavan herkullista mexmex-makumatkaa. Uudistusvaiheessa toteutimme Indianille uudet kotisivut, joissa huomioitiin käyttäjämukavuus ja tietorakenteen selkeys. Jalkautusvaiheessa suunnittelimme ja toteutimme kaikki Indian-tuoteperheen pakkaukset sekä mock-up kuvat ja freesasimme myös myymälänäkyvyyttä.
Tulos:
Indian brändin uudistus on otettu hyvin vastaan ja bränditunnistettavuus on edelleen pysynyt erinomaisena. Myös olemassa olleet sidosryhmät ovat löytäneet tuotteet, vaikka ovatkin huomanneet uuden brändi-ilmeen. Erottuvuus kilpailijoista on säilynyt myös hyvänä Indian brändille ominaisen kuvitustyylin ja värimaailman ansiosta. Myös kotisivut ovat saaneet kiitosta selkeydestään ja herkullisesta kuvamaailmastaan.
Lähde Indianin kanssa herkulliselle mexmex-makumatkalle ja inspiroidu maistuvista resepteistä osoitteessa indianmexmex.fi