Mockup-kuvat pelastavat, kun oikeaa kuvaa ei ole
Toisinaan olemassa oleva tuote saattaa kokea visuaalisen muutoksen lisäksi rakenteellisen muutoksen, ja valokuvattavaa tuotetta ei ole mahdollista saada ennen aineiston painatusta. Tällaisissa tilanteissa päivitetyn pakkauksen aineistosta ja eri kuvamateriaaleista rakennetut mallikuvat eli ns. mockup-kuvat tulevat apuun.
Olemme tehneet Unileverille ja Ingmanille useita mockup-kuvia uutuusjäätelöistä, kun varsinaista tuotetta ei vielä ole saatavilla. Mockup-kuvan rakennusvaiheessa osaava tiimimme luo kuvankäsittelyn avulla realistisen tuotekuvan halutulla visuaalisella ilmeellä. Toisinaan mockup-kuvia hyödynnetään suunnittelun ja kuluttajatutkimusten tukena – näin voidaan varmistaa, että suunniteltu visuaalinen ilme toimii pakkauksen lopullisessa rakenteessa ja vetoaa kohderyhmiin. Mockup-kuvien avulla on mahdollista aloittaa tuotteen ennakkomarkkinointi hyvissä ajoin ennen kuin fyysinen tuote on valmistunut.