fbpx
  • Mediacenter
  • FI
  • EN
  • FI FI FI fi
  • EN EN EN en
CheckPoint
  • Luova suunnittelu
  • Pakkaussuunnittelu
  • Printti
  • Digi
  • Kuvatuotanto
  • Referenssit
  • Meistä
    • CheckPoint auttaa
    • Ajankohtaista
  • Ota yhteyttä
  • Search
  • Menu Menu

Ajankohtaista

10 vuotta harmaantumatonta brändiä

Vaikka brändit ovatkin merkittäviä tunnistetekijöitä, niiden tulee aika-ajoin mukautua ajan muutokseen, jotta ne pysyvät freeseinä. Toisinaan muutoksen näkyvyys voi olla merkittävä, ja toisinaan miltei huomaamaton. Keräsimme 10-vuotisen taipaleemme kunniaksi katsauksen CheckPointin omaan brändiin ja ennen kaikkea muuttuneen yritysilmeen matkaan.

Vuonna 2007 kolme kaverusta päättivät perustaa CheckPoint Production nimisen yrityksen. Yritysnimi muodostui CheckPointin perusajatuksesta: CheckPoint toimii tarkistuspisteenä, jossa toteutuksen laatuun voi luottaa. Logossa kuvattiin nimen lisäksi kohdistuspiste, joka osoitti tuotannon tarkkuutta. Värimaailmaksi valikoitui punainen ja sitä tukeva apuväri harmaa.

2010 yritysilmeemme koki suuren muutoksen, sillä suuntasimme eteenpäin ja uudistimme täysin aikaisemman logomme. Värimaailma vaihtui vaaleanvihreään ja valkoiseen, jotka toivat raikkautta ja keveyttä. Logosymboliksi valikoitui vahva C-kirjain, joka asettui kohdistuspisteestä mukautuneeseen nuolimaiseen sektoriin. Logon sanoma oli selvä: suuntaamme eteenpäin, unohtamatta kuitenkaan laatua ja tarkkuutta.

Vuonna 2011 siirryimme pyöreään logotunnukseen, joka on säilynyt osana meitä tähän päivään asti. Tämä logoversio oli selkeä siirtymisvaihe sektorimaisen nuolen ja pyöreän CheckPoint-palleron välillä. Tässä muodossaan logo sai uusia käyttömerkityksiä: se toimi niin sanottuna CheckPoint-leimana, joka oli merkki taatusta laadusta.

Nykyinen yritysilmeemme löysi muotonsa vuonna 2012, kun CheckPointin brändi koki selkeän uudistuksen. Siirryimme täysin pyöreään logomuotoon, joka sai inspiraationsa yritysnimestä tulevasta Point-sanasta. Uudistuksen yhteydessä päivittyivät myös brändivärit, jotka toivat näkyvyyttä muun muassa yritysviestintäämme.

10 vuoden merkkipäivänä halusimme muistaa brändiämme ja freesasimme yritysilmettämme

Näkyvimpänä muutoksena jätimme pois logosta Production-sanan, joka on ollut aina mukana yrityksen perustamisvuodesta lähtien. Tästä lähtien olemme CheckPoint, kuten olemme jo pitkään olleet niin omassa kuin asiakkaidenkin puhekielessä ja yrityksen viestinnässä.

Oma CheckPoint brändimme on elänyt vahvasti henkilökuntamme mukana. Jokainen meistä on tuonut oman lisänsä niin yrityskulttuurimme kuin yritysilmeeseemme. Tämä on brändimme kehityksen kannalta arvokasta, sillä näin pidämme huolen, että brändimme edustaa yhtälailla kaikkia checkpointilaisia.

CHECKPOINT PRODUCTION OY

Kuortaneenkatu 2
00510 Helsinki, Finland

puh. +358 (0) 10 239 0190
info@checkpoint.fi

Y-tunnus: 2113411-2

PALVELUT

Luova suunnittelu
Pakkaussuunnittelu
Printti
Digitaaliset ratkaisut
Kuvatuotanto

CheckPoint LinkedIn CheckPoint Instagram CheckPoint Facebook

© Copyright - CheckPoint Production Oy
Kestääkö brändisi ajan muutoksen?Kestääkö brändisi ajan muutoksen?Apua prosessinhallintaan
Scroll to top