Onnistunut pakkaussuunnittelu saa tuotteesi erottumaan
Pakkaussuunnittelun tavoitteena on lisätä tuotteesi myyntiä ja edistää siten liiketoimintaasi. Vaikuttava pakkausilme on merkittävä kilpailutekijä tuotteellesi ja brändillesi.
Haluatko, että tuotteesi huomataan ja jää mieleen? Laadukas pakkaussuunnittelu nostaa tuotteen arvoa ja maksaa itsensä nopeasti takaisin. Suunnittelemme ja toteutamme vuosien ammattitaidolla vaikuttavia pakkausilmeitä ja -uudistuksia, joiden avulla tuotteesi erottuu edukseen! Lue tehokkaasta pakkaussuunnitelustamme tai katso millaisia pakkausilmeitä olemme toteuttaneet erilaisille tuotteille ja brändeille.
Myyvä pakkaus on kannattava investointi
Pakkaussuunnittelun ammattilaisina meillä on kokonaisvaltaisesti hallussa erilaisten pakkausten suunnittelu. Huomioimme aina alusta loppuun asti millainen toteutus on toimivin, jotta lopputulos viestii tuotteen sisällöstä ja laadusta parhaimmalla mahdollisella tavalla. Huolellisen tutkimustyön avulla selvitämme myös minkälaiseen hyllytilaan tai kilpailijakenttään pakkaus tulee sijoittumaan.
Ajattelemme aina muutaman askeleen eteenpäin. Suunnittelemme yksittäisen tuotteen pakkauksen visuaalisen ilmeen niin, että tuoteperhettä voi tarvittaessa laajentaa ja uusia pakkauksia voi toteuttaa kustannustehokkaasti.
Suunnittelimme ja toteutimme tutun jäätelöbrändin kahdelle uudelle makuvariantille erottuvat visuaaliset ilmeet. Tutustu Jättis Dragonin ja Yetin persoonallisiin pakkausilmeisiin.
Erottuuko tuotteesi kaupan hyllyltä?
Mikä saa sinut valitsemaan tietyn tuotteen? Menetkö kaupassa tottumuksesta tuttujen brändien luokse vai kokeiletko rohkeasti jotain uutta? Kuluttajina seuraamme helposti tiettyjä rutiineja, jotka helpottavat ja nopeuttavat päätöksentekoamme.
Myyvän pakkauksen toteutus vaatii asiakasymmärrystä. Noin neljän sekunnin aikana kuluttaja valitsee tarvitsemansa tuotteen yhdestä hyllykategoriasta. Jos tuote ei kiinnitä kuluttajan huomiota, se jää ostopäätöksen ulkopuolelle. Onnistunut pakkaus viestii tehokkaasti ja erottuu edukseen kilpailevista tuotteista.
Katso, miten suunnittelimme herkulliset pakkausilmeet Linkosuon uutuustuotteille tuoteperheen brändi-ilmettä kunnioittaen.
Pakkaus on tärkeä osa brändin tarinaa
ja hyvä viestintäkanava
Pakkaus on tärkeä osa brändin tarinaa ja hyvä viestintäkanava
Yrityksen strategia ja brändin tarina ovat tärkeitä lähtökohtia pakkauksen visuaalisen ilmeen suunnittelussa. Pakkauksen ulkoasun suunnitteluun kannattaa panostaa, sillä pakkauksen muoto ja materiaalivalinnat ovat yksi tärkeä osa brändiviestintääsi.
Parhaimmillaan pakkaus on vuorovaikutteinen viestintäkanava, joka välittää ostajalle informaatiota tuotteen sisällöstä ja sitouttaa kohderyhmän brändiisi. Pakkaus on myös erittäin hyödyllinen mainos ja mediatila. Tuotepakkaus mainostaa tuotettasi pitkään niin kaupan hyllyssä kuin kuluttajan kotonakin.
Laadukkaasti toteutettu pakkausuudistus nostaa tuotteesi arvoa
Onko tuotteesi pakkausilme vanhentunut eikä erotu enää edukseen uusista kilpailijoista? Silloin pakkausilmeen uudistus on tarpeen, jotta houkuttelet paremmin uusia asiakkaita ja herätät uudestaan myös nykyisten asiakkaiden kiinnostuksen.
Kevyt pakkausilmeen freesaus riittää, kun tuotetta on uudistettu tai sen ominaisuuksia halutaan tuoda paremmin esille. Jos tuoteperheeseen tuodaan täysin uusia tuotteita tai tuotteita uudistetaan laajemmin, niin kokonaisvaltainen ilmeuudistus voi olla tarpeen.
Lue lisää Tolosen pakkausilmeen uudistuksesta, jolla vauhditimme tuotteiden menestystä kauppojen hyllyillä.
Autamme sinua pakkausuudistuksen jokaisessa vaiheessa
Onko brändilläsi uusi visuaalinen ilme? Autamme sinua uuden ilmeen jalkauttamisessa kaikkiin jo olemassa oleviin tai uusiin tuotepakkauksiin.
Ammattitaitoisella painatusmenetelmien tuntemuksella varmistamme, että suunnitellut designit toistuvat halutulla tavalla eri pakkausmateriaaleissa. Päivitämme kaikki tuotevariantit ja eri pakkausformaatit tehokkaasti ja laadukkaasti uuteen ilmeeseen.
Autoimme Arlaa uuden pakkausilmeen jalkauttamisessa. Lue myös miten asiantuntijamme pitivät huolen tuotantoprosessin sujuvuudesta alusta loppuun asti.
Pakkausprosessin laadun varmistus
– ota nämä kohdat haltuun
1. Mieti pakkauksen tarkoitus
Mieti pakkauksen tarkoitus, onko se vain tuotetta suojaava kerros vai mahdollinen brändiviestinnän kanava? Huolimatta pakkauksen pinta-alasta voimme luoda sinulle upeita toteutuksia. Älä anna koon olla sinulle este – haasta meidät.
2. Tunne pakkausprosessi
Mitä vaatimuksia valittu painatusmenetelmä asettaa suunnittelulle? Selvitä reunaehdot ennen työn alkua, niin säästät aikaa prosessin myöhemmissä vaiheissa. Jos et ole varma mistä aloittaa, autamme tietojen selvityksessä.
3. Vaadi rohkeita ratkaisuja
Älä tyydy tavanomaisiin toteutuksiin, vaan pyydä rohkeita ratkaisuja. Kuluttajien huomion kiinnittäminen ja kilpailijoista erottuminen vaatii aktiivisia toimenpiteitä myös pakkaussuunnittelussa.
4. Kertooko pakkaus arvoistasi?
Näkyvätkö brändisi arvot pakkauksessa? Muun muassa ekologisuus ohjaa ostokäyttäytymistä ja näkyy ympäristöystävällisempien pakkausmateriaalien selkeänä kasvuna.
5. Värinhallinnalla on merkitystä
Painovärit käyttäytyvät eri tavoin eri pakkausmateriaalien kanssa, jolloin yllätyksiä saattaa tulla vastaan. Osaavalla värinhallinnalla vältyt yllätyksiltä. Me pidämme huolen, että brändivärisi näyttävät mahdollisimman parhaalta eri materiaaleille painettuna.
6. Älä unohda painovalvontaa
Erinomainen suunnittelu ja valmistelu menevät hukkaan, jos et panosta myös loppuvaiheeseen. Erilaisten pakkausmateriaalien ja painomenetelmien tuntemus ovat ydinosaamistamme. Luota ammattitaitoomme ja varmista onnistunut lopputulos.
Pakkausprosessin laadun varmistus
– ota nämä kohdat haltuun
1. Mieti pakkauksen tarkoitus
Mieti pakkauksen tarkoitus, onko se vain tuotetta suojaava kerros vai mahdollinen brändiviestinnän kanava? Huolimatta pakkauksen pinta-alasta voimme luoda sinulle upeita toteutuksia. Älä anna koon olla sinulle este – haasta meidät.
2. Tunne pakkausprosessi
Mitä vaatimuksia valittu painatusmenetelmä asettaa suunnittelulle? Selvitä reunaehdot ennen työn alkua, niin säästät aikaa prosessin myöhemmissä vaiheissa. Jos et ole varma mistä aloittaa, autamme tietojen selvityksessä.
3. Vaadi rohkeita ratkaisuja
Älä tyydy tavanomaisiin toteutuksiin, vaan pyydä rohkeita ratkaisuja. Kuluttajien huomion kiinnittäminen ja kilpailijoista erottuminen vaatii aktiivisia toimenpiteitä myös pakkaussuunnittelussa.
4. Kertooko pakkaus arvoistasi?
Näkyvätkö brändisi arvot pakkauksessa? Muun muassa ekologisuus ohjaa ostokäyttäytymistä ja näkyy ympäristöystävällisempien pakkausmateriaalien selkeänä kasvuna.
5. Värinhallinnalla on merkitystä
Painovärit käyttäytyvät eri tavoin eri pakkausmateriaalien kanssa, jolloin yllätyksiä saattaa tulla vastaan. Osaavalla värinhallinnalla vältyt yllätyksiltä. Me pidämme huolen, että brändivärisi näyttävät mahdollisimman parhaalta eri materiaaleille painettuna.
6. Älä unohda painovalvontaa
Erinomainen suunnittelu ja valmistelu menevät hukkaan, jos et panosta myös loppuvaiheeseen. Erilaisten pakkausmateriaalien ja painomenetelmien tuntemus ovat ydinosaamistamme. Luota ammattitaitoomme ja varmista onnistunut lopputulos.