Soyappétit-kasviproteiinituotteille lisäpotkua myyntiin ja uusia asiakkaita
Kasvipohjaisten elintarvikkeiden kulutus on kasvanut vauhdilla ja kaupan hyllyistä löytyy kasviproteiinituotteita moneen tarpeeseen. Soyappétit-tuoteperheeseen kuuluu viisi erilaista soijatuotetta, joita voi käyttää monipuolisesti ruoanlaitossa, leivonnassa ja välipalana. Soijatuotteet ovat terveellisiä ja niitä on helppo käyttää, mutta jos tuotteet eivät ole entuudestaan tuttuja, kuluttaja ei välttämättä ensimmäisenä nappaa niitä hyllystä.
Tuoteperheen visuaalisen ilmeen uudistuksen yksi tavoitteista oli saada uusia kuluttajia terveellisten soijatuotteiden pariin. Tarkoituksena oli myös suunnitella pakkauksille nuorekkaampi ja erottuvampi ilme niin, että brändin tunnistettavuus säilyy. Ennen kuin aloitimme suunnittelun tutustuimme kilpailijoihin ja kävimme paikan päällä katsomassa minkälaisten brändien vieressä Soyappétit-tuotteet ovat kauppojen hyllyillä.
Onnistuneen pakkausilmeen ansiosta Soyappétit-tuotteiden myynti on kasvanut huomattavasti
Soyappétit-tuoteperheen ilmeen uudistuksessa tuotteille luotiin moderni ja eloisa visuaalinen ilme. Tärkeitä brändiattribuutteja, joita haluttiin uudistuksessa korostaa olivat mm. tuotteiden terveellisyys, helppous, kasviperäisyys, kuitu- ja proteiinipitoisuus. Näitä toimme esille piirroskuvituksissa ja tekstinostoilla, joihin valittiin leikkisä typografia. Lopputuloksena syntyi houkutteleva ja yhtenäinen visuaalinen ilme koko tuoteperheelle, joka kiinnittää varmasti huomion kauppojen hyllyiltä. Projektin lopuksi teimme myös havainnollistavat mockup-kuvat pakkauksista ja graafisen ohjeiston uuden visuaalisen ilmeen tueksi.